משכנתא לאיחוד הלוואות – כל מה שצריך לדעת

המשכנתא שזכתה לשם "משכנתא לסגירת חובות", יכולה לשמש פתרון שיעשה לכם סדר ויפחית בגובה הריביות. כך עושים זאת נכון, שלב אחר שלב

בישראל של היום, משפחות רבות לוקחות הלוואה, ולעתים יותר מאחת. בחלק מהמקרים כל הלוואה נדרשת לתת מענה לצורך שונה, ובמקרים אחרים יש שלוקחים הלוואה לצורך סגירת הלוואה קיימת. המעגל הזה מוביל להתנהלות כלכלית לא נכונה, יוצר עומס, מקשה על המעקב וגורם ללווים לשלם הרבה יותר כסף בגלל הריביות הגבוהות. בדיוק בנקודה הזו נכנסת משכנתא לאיחוד הלוואות, שמיועדת לסדר את הבלגן ולאפשר פתיחת דף חדש.

למי מיועדת משכנתא לאיחוד הלוואות?

המשכנתא הזו היא משכנתא לסגירת חובות לכל דבר, ולכן היא מיועדת לכל מי שכבר יש לו הלוואות קיימות ורוצה לשלם עבורן פחות. כך שאם יש לכם הלוואה לדיור, לפתיחת עסק או לכל מטרה אחרת, משכנתא לאיחוד חובות תאחד את כולן לכדי הלוואה אחת. מכיוון שבעלי הלוואות רבות לא מצליחים לעתים לקבל הלוואה נוספת, התנאי לקבלת משכנתא לסגירת חובות הוא שיעבוד הדירה הקיימת שלהם. מה שאומר שיש צורך בבעלות על דירה כדי לקבל משכנתא לאיחוד הלוואות.

מהם היתרונות של משכנתא לסגירת חובות?

כמו שכבר הזכרנו, קיימים שני יתרונות מרכזיים למשכנתא כזו. הראשון הוא ביכולת להחזיר את השליטה לידיים של הלווים, באמצעות יצירת סדר, יכולת לבצע יישור קו והימנעות מהתפזרות בין לווים רבים. השני הוא ביכולת לשלם פחות, על ידי תשלום ריבית נמוכה מזו ששילמו עד כה, ולרוב גם בתנאים טובים מאלה שהיו להם. 

מתי לא כדאי לאחד הלוואות?

משכנתא לאיחוד הלוואות מגיעה עם יתרונות רבים, אבל חשוב לפנות ליועץ משכנתא לקבלת ייעוץ פרטני טרם קבלת החלטות בנושא. הייעוץ יאפשר לכם ליישר קו בנוגע לכל החובות, להבין מה גובה התשלומים שנותרו לכם, להכיר את הריביות והעמלות ולקבל החלטה נכונה. הכדאיות מושפעת מגורמים שונים בהם הסכום שנותר לתשלום, הריביות הקיימות וקנסות פוטנציאליים על פירעון מוקדם של הלוואה קיימת. 

ישנם סכומים שבהם המעבר לתוכנית חדשה לא משתלם, וישנם גם מקרים שבהם גובה החוב הקיים לא מאפשר את המעבר. כל הפרמטרים הללו, לצד רבים אחרים, צריכם להילקח בחשבון בכל מחשבה על משכנתא לסגירת חובות. הרצון לקדם את עצמכם ולהתנהל נכון ברמה הכלכלית הוא שלב ראשון ומרכזי בדרך להצלחה. מכאן, יש לבחון את החלופות ולקבל החלטות שיעזרו לכם לממש את שאיפותיכם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top