סוללים נגישות: מה כוללים פרויקטי תשתיות שמשפרים נגישות בישראל?

סלילת כבישים והקמת מחלפים חדשים נועדו לענות על מספר צרכים, החל מלחימה בפקקים ועד לשיפור הנגישות בין ערים. אלה השלבים העיקריים מהם מורכבים פרויקטים מובילים, שכבר השיגו את מטרתם

אתר בנייה
ישנן מס' חברות אשר עובדות לשיפור נגישות הכבישים בישראל.

כל נהג ונהגת בישראל מכירים ממקור ראשון את "מכת המדינה" הידועה בשם פקקים בדרך. פיתוח תשתיות הוא אחד מהנושאים המשמעותיים ביותר בהקשר הזה, בשל מטרתו לספק מענה מיטבי לקצב הגידול המהיר של האוכלוסייה ולצרכים החדשים הנדרשים לה. ללא סלילת כבישים חדשים ותחזוקתן של תשתיות קיימות, ישראל עשויה להתמודד עם השפעותיהם המשמעותיות של אתגרי נגישות בין ערים. אלה מתבטאים בין היתר בפקקים בכמות הולכת וגדלה, לצד עליית מחירים באזורי דיור נגישים שקל להתנייד בהם.

שיפור הנגישות בתוך ערים ובין ערים סמוכות, מתבצע באמצעות הקמת קווי רכבת, סלילת מסילות, התנעת פרויקטי סלילת כבישים, הקמת מחלפים וכדומה. כל עבודה מורכבת שכזו מחייבת התנהלות מוקפדת, תכנון, התנהלות עם תקציבים והיצמדות ללוח זמנים רלוונטי. בדיוק בגלל זה, נדרשת בהם מעורבות של חברות תשתיות מנוסות בעלות הכלים והידע המתקדם הנדרש.

אחת מהחברות הבולטות בתחום היא אלקטרה תשתיות, שכבר הוציאה לפועל מגוון פרויקטי פיתוח תשתיות ברחבי הארץ. ברשימת הפרויקטים הארוכה של החברה נמצא למשל פרויקט מחלף רעננה צפון, שכלל הקמה של מחלף עם שתי לולאות בצומת הכניסה הצפונית מכביש 4 – אל רעננה וכפר סבא. בדומה לפרויקטים דומים, הוא נועד לשפר את הנגישות לשתי הערים הרלוונטיות, כמו גם לערים נוספות שממוקמות בסביבה. כך שהשפעתו של פרויקט כזה היא משמעותית עבור נהגים רבים.

מה נכלל בפרויקט מסוג זה?

לצורך הקמת המחלף נדרשה אלקטרה תשתיות לבצע ולספק מענה במספר תחומים. הפרויקט כלל הקמה של יציאות וחיבורים בין המחלף החדש לבין הכביש, עבודות עפר ותשתיות, דאגה להסדרי תנועה זמניים במהלכו, הקמה של מעברים ששימשו הולכי רגל, וכל אלה – בנתיב תחבורה מאתגר ועמוס, שחייב חשיבה ותכנון קפדניים בין שלב לשלב. הפרויקט הוזמן על ידי נתיבי ישראל, ואת תוצאותיו ניתן כבר לראות בכל נסיעה באזור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top