כל מה שרציתם לדעת על חברות השמה בכירים

מתי כדאי לפנות אליהן, כיצד הן מסייעות למחפשי עבודה ולמעסיקים, ולמה לא מומלץ להסתפק בהיצע המשרות שמפורסם במודעות הדרושים?

אנשים במשרד
חברת השמה פותחת דלתות חדשות למחפשי עבודה.

עובד טוב הוא נכס שמעסיקים שואפים להשיג ויודעים להעריך. כשמדובר בעובדים בכירים, הדבר תקף במיוחד. הסיבה לכך היא שתהליכי השמה בכירים הם מאתגרים מאוד, ולא תמיד פשוט למצוא את ההתאמה הנדרשת. לעתים, אופי התפקיד מחייב סט כישורים ספציפיי, ולכן האיוש שלו מורכב במיוחד. בחלק לא מבוטל מהמקרים, תהליכי השמה בכירים צריכים להתבצע בדיסקרטיות – אלמנט שמוסיף מכשול נוסף לאורך הדרך. 

חברות השמה בכירים מצליחות להתגבר על האתגרים הללו, כמו גם לספק מענה לקשיים ומורכבויות רבים אחרים. בדיוק בגלל זה, הן פועלות באופן נפרד מחברות כוח האדם הרגילות. מומחי גיוס שפועלים בחברות כאלו מגיעים עם הניסיון הנדרש כדי לבצע מספר משימות:

  • לשוחח עם החברה המגייסת, בכדי לקבל את מלוא המידע הנדרש.
  • להבין לעומק את מאפייני התפקיד שיש לאייש, תוך זיהוי האתגרים הייחודיים שקשורים אליו.
  • להבין מהם מאפייני המועמד האולטימטיבי למילוי התפקיד.
  • לאתר מועמדים פוטנציאליים מתאימים, בהתבסס על חיפוש אקטיבי לצד שימוש במאגר המועמדים הקיים של החברה.
  • לצמצם את כמות המועמדים, בהתבסס על ראיונות ושלבים מוגדרים וברורים, בכדי לאתר את המועמד או המועמדים הסופיים שיופנו אל החברה.

מדוע כדאי גם למועמדים להשתמש בשירותי השמה בכירים?

כמו שניתן לראות, שירותי השמה בכירים מעניקים מגוון יתרונות למעסיקים העתידיים. אבל מה לגבי המועמדים עצמם? גם עבור מי שמחפש משרות בכירות, כדאי לפנות אל חברות השמה המתמחות בתחום. קיימות מספר סיבות מאחורי ההמלצה – ראשית, כמו שכבר הזכרנו, במקרים מסוימים תהליכי האיתור מתבצעים בדיסקרטיות. הן בשל העדפות המועמד והן בשל העדפות המעסיק. כך שמשרות רבות פשוט אינן מפורסמות בצורה גלויה, ולכן מי שמנסה לאתר אותן לבד ייכשל.

שנית, שירותי השמה בכירים יכולים להציע למועמד מספר הצעות במידת הצורך. ייתכן שהוא לא יתאים לתפקיד המסוים שאליו כיוון, אך התגלה כמועמד מצוין עבור תפקיד אחר. כך שמדובר בדרך מצוינת, נוחה ואפקטיבית לחסוך זמן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top