פתרון למסורבי משכנתא – איך מצליחים להתקדם לדירה?

קופת חזיר

סירוב לקבלת משכנתא עשוי לעמוד ביניכם לבין הדירה שאתם מעוניינים לרכוש. איזה פתרון למסורבי משכנתא כדאי להכיר במצבים כאלה?

במציאות של היום, רבים מהישראלים שמעוניינים לרכוש דירה יצטרכו להסתמך על משכנתא. עם זאת, חלק מהם ייתקלו בסירוב ממגוון סיבות. החל מגובה המשכורת, דרך השפעת מגבלות עבר על החשבון ועד לקריטריון של גיל. ועל אף שמדובר במכשול משמעותי, חשוב להבין שהוא לא מבטל לחלוטין את האפשרות להמשיך במסע אל הדירה הבאה. אם אתם מחפשים פתרון למסורבי משכנתא, אלה הכיוונים שתרצו לקחת בחשבון:

  • פנייה למומחה – יועץ משכנתאות הוא הכתובת במקרה הזה. מסורבי משכנתא לא תמיד מבינים את הסיבות לסירוב, ולכן מתקשים לקבל את ההחלטה כיצד להמשיך הלאה. היועץ יוכל לבחון את הסיבות מאחורי הסירוב, ולהציע אסטרטגיה חלופית שיכולה לעזור בשינוי המצב. הוספת ביטחונות למשל, יכולה לסייע לחלק מהפונים.
  • גיוס הון עצמי באמצעות הלוואה – הכתובת במקרה כזה היא משכנתא חוץ בנקאית, שעבורה ניתן לפנות אל חברות האשראי, חברות מימון פרטיות וגופים נוספים. מובן שבמקרה כזה חשוב להכיר היטב את התנאים והריביות שמוצעים לכם, כדי לוודא שאכן מדובר בעסקה משתלמת שתוכלו לעמוד בה.
  • הלוואה כנגד נכס קיים – הכוונה לדירה קיימת, שאינה משועבדת כבר במסגרת משכנתא. מדובר בפתרון שיכול להתאים גם להורים שמעוניינים לעזור לילדיהם לרכוש את דירתם הראשונה, ומוכנים לקחת הלוואה כנגד הדירה שברשותם. במקרים מסוימים ניתן לקחת משכנתא גם כנגד דירה שכבר קיימת עליה משכנתא אחרת, במסגרת תהליך שיכלול הערכת שמאי מחודשת מטעם הבנק. 

רכישת דירה היא אחת מההחלטות המשמעותיות ביותר שאתם צפויים לבצע. מסיבה זו, עבור כל פתרון למסורבי משכנתא שתרצו לקחת בחשבון, חשוב מאוד לבצע בחינה מעמיקה ולהימנע מקבלת החלטות בצורה פזיזה. יש להבין מהו גובה ההחזר החודשי המוצע לכם, לקרוא היטב את כל האותיות הקטנות ולהיות בטוחים שאתם מודעים היטב ליתרונות ולחסרונות הפוטנציאליים. מאחר שרבים מבין לוקחי המשכנתא אינם בעלי רקע בתחום, פנייה לצורך קבלת חוות דעת מקצועית עשויה לחסוך להם זמן וכסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top