אלה הדברים שלא ידעתם על ביטוח דירקטורים

מדובר באחד מהביטוחים המשמעותיים ביותר עבור נושאי משרה בחברות פרטיות וציבוריות, עמותות ומלכ"רים, אבל רבים לא מכירים כמה פרטים חשובים שיכולים לעשות את כל ההבדל

על כל נושא משרה בכירה בארגון מוטלות חובות כאלה ואחרות, בהן החובה לנהוג בזהירות כדי להימנע מגרימת נזקים לארגון. עם זאת, החשש מגרימת נזק כזה או אחר, גם אם בתום לב, עלול להוביל אותם להימנעות מנקיטה בפעולות הכרחיות – כדי לא להיות חשופים לתביעות. במצב בו הם נושאים באחריות כלפי גורמים רבים בהם בעלי מניות, לקוחות, עובדים וספקים, היכולת למצוא את עצמם במרכזה של תביעה כזו או אחרת נעשית נפוצה מתמיד. 

כיצד מאזנים אם כך בין השניים, ומאפשרים להם לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר? ביטוח דירקטורים הוא התשובה לדילמה. ביטוח דירקטורים הוא למעשה פוליסת ביטוח, שמיועדת לספק הגנה במצבים מהסוג שהוזכר ולהעניק כיסוי נרחב לנושאי המשרות הבכירות בסיטואציות שונות. ועם זאת, קיימת אי בהירות רבה סביב הביטוח, ונושאי משרות לא תמיד מודעים ליתרונותיו הרבים. 

ביטוח
כמה מילים על ביטוח דירקטריוני

אלה כמה מבין המאפיינים העיקריים שכדאי להכיר לגבי ביטוח דירקטורים:

  • הוא מיועד לעזור לכל דירקטור למלא את תפקידו – התפקיד של דירקטור מגיע עם מגוון תחומי אחריות. הדבר החשוב ביותר עבור כל חברה, הוא שכל אחד מהדירקטורים שפועלים בה יוכל לבצע את עבודתו ללא שום שיקול זר. פוליסת ביטוח דירקטורים עוזרת לדירקטורים במילוי תפקידם, באמצעות רשת ביטחון ששומרת על היכולת שלהם לקבל החלטות. אותה הרשת מעניקה להם ביטוח במצב פוטנציאלי של תביעה, ולכן עוזרת להם להיות מוכנים לכל סיטואציה שמערבת תביעה אישית.
  • הוא מגן לא רק מפני הפסד כלכלי – חשוב להבין שכל הפרה או פגיעה בחברה, מובילות לא רק להפסדים כלכליים פוטנציאליים אלא גם לפגיעה בשמו של הדירקטור. ביטוח דירקטורים מגן גם מפני נזקים מהסוג השני, באמצעות מגוון פתרונות שנועדו לסייע לנושאי המשרות במצבי משבר.
  • הוא תואם למגוון רחב של ארגונים – ביטוח דירקטורים רלוונטי למגוון רחב מאוד של ארגונים. סוכנות הביטוח ניליביט לדוגמה, מבטחת דירקטורים ונושאי משרות בארגונים רבים, החל מחברות פרטיות, דרך חברות ציבורית שנסחרות בארץ, ועד לעמותות, קרנות הון סיכון וכדומה. בנוסף, ניליביט מלווה גם חברות סטארט אפ לאורך כל הדרך, מהייסוד ועד למיזוג. מכיוון שלכל חברה כזו צרכים ייחודיים משלה, הביטוח שמציעה ניליביט כולל סעיפים המתאימים לנושא המשרה הרלוונטי.
  • הוא מתאים גם לדירקטור שעוזב את הארגון – בניגוד למה שניתן אולי להניח, גם דירקטור שעוזב ארגון מסוים בשל רכישה או מיזוג חשוף עדיין לתביעות עתידיות. ההתיישנות על עבירות מסוימות עומדת על כ-7 שנים, ובמצבים מסוימים אפילו יותר. כך שגם עזיבה של ארגון לא פוטרת מאחריות על תביעות שעלולות לצוץ בהמשך, ולכן ביטוח דירקטורים מועיל מאוד גם במצבים כאלה. 
  • הוא צריך להיות תפור אישית לנושא המשרה – ביטוח דירקטורים הוא לחלוטין לא פוליסת מדף. לכל חברה מאפיינים ייחודיים משלה, וכך גם לכל נושא משרה בכיר בה. כדי להיות בטוחים שהביטוח שלכם מגן עליכם מפני כל תרחיש, חשוב לתפור אותו אישית לצרכים של הארגון ושלכם.
פוליסת ביטוח
מאפיינים של ביטוח דירקטריוני שכדי להכיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top