היזהרו מעוקץ גניבת פרטי האשראי בכספומטים

קורא כרטיסים מגנטי של הבנק

אף אחד מאיתנו לא רוצה לקבל טלפון בלתי צפוי מהבנק. לא משנה מה הנסיבות, קשה להניח שטלפון בלתי צפוי מהבנק מבשר טובות. אך דבר עוד יותר מעצבן ומטריד הוא לגלות שהבנק מתקשר אליכם כדי להודיע ולהתריע בפניכם שמישהו מחייב את כרטיס האשראי שלכם ללא ידיעתכם.

מלבד האובדן הכספי גם הבושה הנלווית להודעה זו היא גדולה. כמובן שהבנקים השונים מודעים לתופעה ומנסים להילחם בה, אבל חשוב מאוד שגם אתם תהיו מודעים אליה ותנסו להתגונן ככל שאתם יכולים. 

העיקרון הוא לכאורה פשוט. כנופיות עושות שימוש בנקודת הסליקה ובמסוף האשראי של הבנק, כלומר בכספומט עצמו כדי לגנוב את פרטי האשראי של הלקוחות השונים. כיצד הדבר מתבצע בפועל? בעצם כנופיות וארגוני פשיעה כאלו ואחרים מגיעים לכאורה לסניפי בנקים ולכספוטמים באישון ליל ואז הם מתקינים קורא כרטיסים מגנטיים על גבי קורא כרטיסים מגנטי של הבנק עצמו. כך, קורא כרטיסים מגנטי שלהם קורא את המידע שעובר בקורא הכרטיסים של הבנק, מה שמאפשר להעתיק את המידע אודות כרטיס האשראי שלכם ישירות אליהם ואז להתחיל לבזבז בלי חשבון, על חשבונכם. במקרה הטוב חברות האשראי והבנק יכולים לעלות על העוקץ רק אחרי יומיים שלושה ולפעמים אף יותר. 

כך למשל, ברחבי הרשת מסתובבים דיווחים רבים על סניפים ייעודיים בהם מתבצעים נסיונות כאלו, אשר חלקם אף הצליחו. כמובן שאתם לא רוצים להיות אלו שזה קורה להם, בפרט כאשר מדובר בסניפים בהם נסיונות אלו חוזרים על עצמם. לכן כמובן יש לשים לב, למקומות בהם אתם מושכים את הכסף שלכם.

הבעיה המרכזית היא שבמקרים רבים מדובר בנסיונות עוקץ שקורים באותו סניף בנק. ואף יותר גרוע מכך לבנקים עצמם או לחברות האשראי יש מעט מאוד מה לעשות. אבל מסתבר שניתן לנסות להתגונן מפני עוקץ קורא כרטיסים גנטיים גם בעזרת מעט מודעות ועירנות. ראשית, שימו לב אל מסוף אשראי של הבנק. אם אתם רואים שבנקודת סליקה התושבת הירוקה שדרכה אתם צריכים להכניס את המכשיר שלכם רועדת במקצת או שבמקרה אתם מזהים סביבה סימנים לדבק, אל תשתמשו בכספומט זה שכן יש חשש שכבר נערך בו נסיון להתקין קורא כרטיסים מגנטי במטרה לגנוב מכם את המידע של כרטיס האשראי. במצב כזה פנו לסניף הבנק שבו מותקן הכספומט עצמו ודווחו על כך.

הונאת כרטיסי אשראי

כמו כן, השתדלו לבחון את החיובים של כרטיס האשראי שלכם באופן קבוע. מומלץ לבחון את החיובים לפחות פעם בשבוע ואתם יכולים גם לבקש מהבנק עצמו ומחברת כרטיסי האשראי שלכם לשלוח לכם הודעה על כל פעולה שמתבצעת בחשבון. כך, תוכלו לדעת מתי יש פעולה שאתם לא מזהים ולפעול בהתאם. 

לבסוף, אם לא ביצעתם את הפעולות האלה ועולה בכם החשד שמא מישהו מנסה לגנוב מכם כסף רב, ישנו כמובן פתרון של החלפת כרטיס האשראי עצמו. אין מדובר בפתרון אופטימלי ובעולם אידיאלי הייתם בכלל לא נתקלים בבעיה הזו. אלא שלמרבה הצער אנחנו לא חיים בעולם כזה ולכן לפעמים אין ברירה אלא לבצע צעדים דרסטיים. כמובן שהשאיפה היא לא להחליף כרטיס לעתים תכופות אבל מוטב להיות זהירים מאשר להצטער, לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top