על סוגי ההלוואות השונות

תחום ההלוואות בישראל הינו גדול ורחב ידיים, וכולל בתוכו סוגי הלוואות רבים שונים ומגוונים. בין אם אתם אנשים פרטיים או בעלי עסקים וזקוקים להלוואה של כל סכום שהוא, לכל מטרה שלא תיהיה, מומלץ עבורכם שתכירו את כל סוגי ההלוואות הקיימים, על מנת למצוא את ההלוואה האופטימלית ביותר, על פי הצרכים האישיים שלכם ובמסלול שמתאים לכם.

  1. הלוואות בנקאיות – מדובר בהלוואות הניתנות באופן הכי מסורתי שיש. כלומר, הגורם המלווה הוא הבנק שלכם, והסכום ההלוואות נקבע על פי מסגרת החשבון שלכם. את ההלוואות שהניתנות מהבנק, יש להחזיר בפריסה (כלומר בתשלומים) במשך תקופה ממשוכת אשר נקבעת מראש לפני ביצוע ההעברה, או כמסגרת אשראי.

  2. הלוואות מכרטיסי אשראי – למעשה, מדובר בסוג הלוואות שלא לגמרי מצטיירות לכולם ככאלה, ומתבצעות באופן יומיומי. כך למשל, כאשר אתם מבצעים עסקת רכישה באמצעות כרטיס האשראי, ובוחרים באמצעי תשלום של מספר תשלומים, זוהי ההלוואה שאתם מקבלים מן הבנק במשך כל חודש כביכול, עד שתסיימו לשלם את הסכום המלא.

  3. הלוואות חברתיות – הלוואות אלה, בשונה משתי ההלוואות הקודמות, הינן הלוואות אשר ניתנות ממלווים פרטיים, אשר אינם קשורים לארגון פיננסי כזה או אחר. למעשה, מדובר במצב שבו שני הצדדים מרוויחים: הגורם המלווה מלווה את הכסף שלו ללווים, ובכך לא צריך להחזיק אותו בבנק בתכנית חסכון בעלת ריבית נמוכה, ואילו הלווה, נהנה מהלוואה ללא תנאים נוקשים מידי, כיוון שמדובר באדם פרטי שיכול להגיע עמו לעמק השווה לגבי תנאי קבלת ההלוואה והחזרתה. עם זאת, חשוב לדעת כי אמנם מדובר בהלוואות חברתיות, אך החברות אשר עוסקות בתחום הלוואות זה מאשרות הלוואות רק לאנשים בעלי דירוג אשראי גבוה.

  4. הלוואות ממקום עבודה – שכירים יכולים להנות מהלוואות במקום עבודתם מטעם החברה עצמה. אופציה זו תוכלו לברר עם המעסיק שלכם. על פי רוב מדובר בסוג הלוואה משתלם במיוחד, בעל תנאים טובים ונוחים. מה גם שהחזר ההלוואה יכול להתבצע באמצעות תלוש המשכורת.

  5. הלוואות בערבות מדינה – הלוואה זו מומלצת בעיקר לבעלי עסקים. את הזכאות להלוואה זו יש לבדוק תחילה, ובמידה ואתם אכן זכאים תוכלו לזכות בתנאים נוחים במיוחד. הלוואה זו ניתנת דרך הבנקים השונים, והמדינה נחשבת כערבה להלוואה. על מנת לקבל הלוואה בערבות המדינה תצטרכו להכין תוכנית עסקית שתציג למה בעצם מגיע לכם לקבל הלוואה. תוכלו להעזר בחברות אשר מתעסקות בבניית תוכנית עסקית זו.

  6. הלוואות מהמשפחה – ללא ספק ההלוואה המשתלמת ביותר. מדובר במשפחה, באנשים הכי קרובים אליכם, אשר יתנו לכם את הכסף (במידה ויש להם), ויקבעו איתכם תוכנית להחזרה ללא ריבית, ובדיוק על פי הצרכים שלכם, בהתאם למשכורת שלכם. עם זאת, אל תקלו ראש בעניין המשפחה, ואל תשכחו כי כל הלוואה, לא משנה ממי לקחתם – יש להחזיר!

לסיום, זכרו כי קיימים עוד סוגים רבים ושונים של הלוואות כמו הלוואה חוץ בנקאית, אשר מומלץ לבדוק תחילה ולראות מה הכי מתאים לכם. מומלץ לתכנן מראש את כל תהליך קבלת ההלוואה ולא לחכות לרגע האחרון, וכן לתכנן תוכנית מסודרת כיצד אתם מתכוונים להחזיר את הסכום במלואו.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top