לבנת פורן מציעה לאנשים לחזור לעבודה – קורונה 2021

ההימצאות בחל"ת, בייחוד עבור עובדים צעירים, נשמעת כמו פתרון מפתה. אלא שבפועל היא עלולה להתברר בקרוב כטעות גדולה. למה כדאי גם לכם לחשב מסלול מחדש דווקא עכשיו?

השנה האחרונה הייתה ללא ספק אחת מהשנים המאתגרות והמבלבלות ביותר של רבים מאיתנו. היא השפיעה עלינו בכל תחום אפשרי, שיבשה את כל התוכניות ועצרה את כל מה שתכננו. האפשרות של יציאה לחל"ת וקבלת תשלום ללא צורך בחזרה לעבודה, נשמעה כאפשרות נוחה ומפתה בתקופה כזו. אלא שכיום, רגע לפני שמתחילים בתקווה לראות את החזרה לשגרה, זה הרגע המדויק והמתאים ביותר להשקיע בקריירה.

לבנת פורן, שעומדת מאחורי חברת מימוש הזכויות הרפואיות של עובדים, כבר מנוסה במגוון מצבים מאתגרים בשוק העבודה הישראלי. ונוכח המצב והשינויים הרבים שצפויים עוד להתרחש בו, היא ממליצה בחום לעובדים צעירים לחזור ולמצוא עבודה כבר עכשיו. לא להסתמך על הנוחות של המצב והיכולת להישען לאחור, אלא לקחת בשתי ידיים את ההזדמנות לקדם את עצמם מקצועית בתקופה שזה עדיין מתאפשר.

הגיע הזמן לחזור…

למה דווקא עכשיו?

האם ויתור על הנוחות של החל"ת לא יתברר כטעות? ישנן לא מעט סיבות שמחדדות את התשובה השלילית לשאלה הזו. ראשית, מדובר בעניין של ביקוש. במצב שבו רבים בציבור הישראלי מקבלים דמי אבטלה, ישנו מחסור בעובדים בתחומים שממשיכים לפעול כסדרם. ייתכן שאחד מהתחומים הללו מעניין אתכם ורלוונטי עבורכם. זכרו שברגע שבו יתבטלו הקצבאות וכמות המובטלים תפחת, גם הביקוש לעובדים חדשים ירד. המשמעות היא שתהיה תחרות רבה יותר על כל תפקיד, ואתם לא בהכרח תזכו במשרה שחלמתם עליה.


ייתכן שאתם אפילו לא מנסים להתקבל למשרות, מכיוון שעדיין אין לכם הניסיון הנדרש. אתם בתחילת דרככם המקצועית, וזה מובן בהחלט. אלא שהעובדה שכיום משרות רבות אינן מאוישות, מוביל לגמישות בחלק מהמקומות. מה שאומר שאם קודם לכן המעסיקים דרשו 3 שנות ניסיון, ייתכן שעכשיו הם יהיו מוכנים לגייס גם מועמד עם שנתיים או פחות. זה הרגע לנסות את מזלכם.

ואגב, החזרה לעבודה מעניקה לכם גם הפקדות לקרן ההשתלמות ולפנסיה, צבירת ימי מחלה, בונוסים ותוספות משתלמות נוספות. כל אלה הם דברים שאתם לא מקבלים בחל"ת, ויכולים להיות שווים עבורכם לא מעט כסף בהמשך.

וגם אם אתם נמצאים בשלב שלפני – זה הרגע לממש אותו

חלמתם לעשות שינוי מקצועי והקורונה קטעה את התוכניות? נצלו את הזמן בחל"ת כדי להירשם לקורס ההוא או לעבור את ההכשרה שתעזור לכם בדרך. קורסים רבים עברו למתכונת של אונליין, וזו תקופה מושלמת לצבור נקודות שיעניקו לכם יתרון על פני מועמדים אחרים בהמשך. זכרו שכאשר תשבו מול המראיין או המראיינת, הם ישאלו אתכם מה עשיתם בשנת הקורונה. כדי שתהיה לכם תשובה טובה, זה הזמן להניח יסודות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top